Дейности, извършвани от ЦИОО
Организира и извършва дейностите, свързани с информационното осигуряване на образованието
Извършва информационно-аналитична дейност, необходима за формирането и осъществяването на национална политика в областта на образованието
Поддържа регистри в системата на образованието и обменя информация с информационните системи на други държавни институции
Осъществява експертна дейност с цел взимането на гъвкави управленски решения от МОН, свързани с развитието на българското образование
Съдейства за оптимизирането на използвания софтуер и структурата на базите данни
Прави предложения за усъвършенстване на управленската информационна система на образованието в съответствие с настъпили изменения в нормативната база на МОН
Методически подпомага, наблюдава и контролира организацията и управлението на информационния поток от детските градини, средните училищата, висшите училища, обслужващите звена и научните организации.
Организира обучения, семинари и консултации с представители на средните и висшите училища, инспекторатите по образованието, общините, служители от МОН и др. по проблемите на управленската информационна система в образованието
В ЦИОО се извършват задължителни проверки и тествания на събираната информация.
Сървърите на ЦИОО се намират в мрежата на МОН и са зад 2 броя защитни стени-firewall (на правителството и на МОН). Информацията на сървърите на ЦИОО е защитена с антивирусен софтуер и нямат достъп до нея външни потребители, освен работещите в ЦИОО експерти.
Обмен на информация с информационните системи на държавната администрация и с други информационни системи
С „Гражданска администрация и административно обслужване“ (ГРАО) – за сравняване на данните между двата регистъра с цел откриване и коригиране на грешки
С „Учителски пенсионен фонд“ (УПФ) – за подпомогне структурите на НОИ с информация относно очакваните бройки на педагогическия персонал, който предстои да бъде пенсиониран
С „Национална агенция за приходите“ (НАП) – за проследяване реализацията на пазара на труда на завършилите ученици и студенти
С регистрите на Министерство на труда и социалната политика
С Националния статистически институт
С Агенцията за социално подпомагане
С Агенцията за хора с увреждания и др.
Достъп до данните на Информационната система на образованието
Учебните единици ползват данните чрез десктоп-приложенията:
– AdminPro/AdminL – въвеждане на данни за специалните, общообразователните и професионалните училища;Web-базиран достъп за експертите от РИО на МОН до локалната база данни през мрежата на РИО
Web-базиран достъп до централизираната база данни на средното образование AdminM, включваща и потребителски интерфейс за разглеждане и отпечатване на данни от ИС и правене на справки по произволни критерии
Web-базиран публичен достъп до определен обем информация в регистрите – от сайта на МОН
ЦИОО подава данни и справки за нуждите на МОН и други външни потребители за учениците, за студентите и преподавателите в средните и висшите училища
ЦИОО подава данни и за голяма част от проектите на МОН и за външни проекти, съвместни с МОН
– AdminLК – въвеждане на данни за училища по изкуствата;
– АdminS – въвеждане на данни за детски градини;
– AdminO – въвеждане на данни за обслужващи звена (ОДК, ЦРД, УСШ и др.);
– AdminOM – въвеждане на данни за ресурсни, логопедични центрове и МУЦТПО;
– AdminUni – въвеждане на данни за ВУЗ.