Empty tab. Edit page to add content here.

Във връзка с подаване на данните за институциите към 15.09.2019 г. за учебната 2018/2019 година, представляващи информация от Списък-Образец №1, Списък-Образец №2, Списък-Образец №3, Раздел „Отсъствия“ и Работна карта „Характеристика на средата – образователно ниво и трудова заетост на семейството“ към Националната електронна информационна система за предучилищното и училищното образование (НЕИСПУО), предстои провеждане на работна среща, включваща обучение и семинар с експертите по информационно осигуряване и експертите по анализ на информацията от Регионалните управления на образованието (РУО) в страната. В срещата ще вземат участие представители на АдминСофт ЕООД (разработчик на информационната система), представители на МОН и на ЦИОО. Работната среща ще се проведе на 2, 3, 4 и 5 септември 2019 г. в хотел „Невен“ – база на „Ученически отдих и спорт“ ЕАД – с. Кранево, община Балчик, област Добрич.

05.12.2018г.

Уважаеми колеги,

Във връзка с писмо с изх. № 9105-383/20.11.2018 г. на заместник-министър Таня Михайлова и актуализиране на информацията за учебната 2018/2019 година към 01.12.2018 г. в Националната електронна информационна система за предучилищното и училищното образование (НЕИСПУО), представляваща информация от Списък-Образец №1, Списък-Образец №2 и Списък-Образец №3, е необходимо да се извърши следното:

До 01.12.2018 г. експертите по информационно осигуряване и анализ на информацията трябва да проверят и при необходимост да актуализират в Регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование (РИСПУО) статуса на институциите в системата на предучилищното и училищното образование в областта, които са преобразувани, закрити или новооткрити след 15.09.2018 г. на учебната 2018/2019 година.
От 01.12.2018 г. до 05.12.2018 г. всички институции в системата на предучилищното и училищното образование в областта трябва да подадат в НЕИСПУО актуални данни към 01.12.2018 г., представляващи информация за Списък-образец № 1, Списък-образец № 2 и Списък-образец № 3. На основание чл. 13 ал. 5 и ал. 6 от Наредба № 8 от 11 август 2016 г. за информацията и документите за системата на предучилищното и училищното образование данните се подават по електронен път в НЕИСПУО чрез Модула „Институции“ за онлайн събиране и обработка на данните и онлайн съгласуване – https://am.mon.bg.
Съгласуването и утвърждаването на  промените от началника на РУО трябва да се извърши до 11.12.2018 г. в онлайн модула – https://am.mon.bg.
До 11.12.2018г. трябва да бъде отстранено дублирането на учениците/децата на национално и областно ниво и актуализираната информация да бъде отразена в онлайн модула – https://am.mon.bg.
До 15.12.2018 г. експертите по информационно осигуряване и анализ на информацията трябва да изпратят в ЦИОО четири актуални приложения във формат на Excel таблици.

10.08.2018г.

Във връзка с подаване на данните за институциите към 15.09.2018 г. за учебната 2018/2019 година, представляващи информация от Списък-Образец №1, Списък-Образец №2, Списък-Образец №3, Раздел „Отсъствия“ и Работна карта „Характеристика на средата – образователно ниво и трудова заетост на семейството“ към Националната електронна информационна система за предучилищното и училищното образование (НЕИСПУО), предстои провеждане на работна среща, включваща обучение и семинар с експертите по информационно осигуряване и експертите по анализ на информацията от Регионалните управления на образованието (РУО) в страната. В срещата ще вземат участие представители на АдминСофт ЕООД (разработчик на информационната система), представители на МОН и на ЦИОО. Работната среща ще се проведе на 3, 4 и 5 септември 2018 г. в гр. Банкя – Национален център за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти.

09.08.2017г.

Във връзка с подаване на данните за институциите към 15.09.2017 г. за учебната 2017/2018 година, представляващи информация от Списък-Образец №1, Списък-Образец №2, Списък-Образец №3 към Националната електронна информационна система за предучилищното и училищното образование, ЦИОО организира работна среща, включваща семинар и обучение с експертите по информационно осигуряване и експертите по анализ на информацията. Работната среща ще се проведе на 7, 8 и 9 септември 2017 г. в гр. София, Парк-Хотел “Москва”.

 

Център за информационно осигуряване на образованието към МОН обявява свободно работно място за длъжността  „Старши експерт“ към отдел „Средно образование“.

Прочети повече

05.07.2017г.
Център за информационно осигуряване на образованието към МОН обявява свободно работно място за длъжността „главен експерт“

Прочети повече

Писмо до началниците на Регионалните управления на образованието

Прочети повече

Материали от работната среща на експертите по информационно осигуряване и експертите поа нализ на
информацията от рeгионалните управления на образованието, проведена от 07 септември до 09 септември 2016 г. в гр.София:

– Презентация на ЦИОО;
– Писмо за събиране на данните от училищата, ДГ, ЦПЛР и СОЗ към 15.09.2016 г.;
– ЗАКОН за предучилищното и училищното образование;
– НАРЕДБА № 8 от 11.08.2016 г. за информацията и документите за системата на предучилищното и училищното образование;​
– НАРЕДБА № 5 от 03.06.2016 г. за предучилищното образование;
– НАРЕДБА № 7 от 11.08.2016 г. за профилираната подготовка;
– НАРЕДБА № 9 от 19.08.2016 г. за институциите в системата на предучилищното и училищното образование;
– НАРЕДБА № 4 от 30 ноември 2015 г. за учебния план​;
– НАРЕДБА № 5 от 30.11.2015 г. за общообразователната подготовка​

Във връзка със събиране на базите с данни  към 15.09.2016 г. за учебната 2016/2017 година, представляващи информация за  Списък-образец № 1, Списък-образец № 2, Списък-образец № 3, подавана към Управленската информационна система на образованието, ЦИОО организира работна срещa с експертите по информационно осигуряване и експертите по анализ на информацията в Регионалните инспекторати/управления на образованието. Работната среща, включваща семинар и обучение, ще се състои на 07 септември, 08 септември и 09 септември 2016 г. в гр. София, Парк-Хотел “Москвa”

Писмо до началниците на РИО във връзка с актуализиране на информацията за учебната 2014/2015 година в Управленската информационна система на образованието с данни към 01.12.2014 г.

Във връзка с актуализиране на информацията за учебната 2014/2015 година в Управленската информационна система на образованието, до 06.10.2014 год. Регионалните инспекторати по образованието и Министерство на културата трябва да предадат на ЦИОО обобщените областни бази с данни от училищата, детските градини и обслужващите звена. На Интернет страницата www.adminpro-bg.com – в раздела “За регистрирани потребители” –  се намират материалите, свързани с обобщаването на данните на областно ниво в Управленската информационна система на образованието. ЦИОО предоставя  на всички експерти по информационно осигуряване и анализ на информацията, подробни инструкции и скриптове за проверка на данните в областната база на всяко РИО.

На 11.09. и 12.09.2014 г. се проведе работна среща в офиса на ЦИОО между експертите на центъра, отговарящи за анализ на информацията в средното образование, експертите по „Информационно осигуряване“ и/или „Анализ на информацията“ от Регионалните инспекторати по образованието, експерти от Министерство на културата и представители на фирма „АдминСофт“. Работната среща включваше семинар и обучение, които преминаха по следния дневен ред:

11 септември, 13.30ч. – 17.30ч., АдминСофт:

Обща информация за системата – 2014/15 год.; Актуализирани данни и номенклатури; Допълнителни проверки

12 септември, 9.30ч. – 13.00ч., ЦИОО:

Особености при правене на справки; Наблюдения при обобщаване на данните в MS SQL server; Консултации

vc_tab title=”Висше образование” tab_id=”1417708155-2-14″]
Уважаеми колеги,

Във връзка с въвеждането на данните за новата учебна 2014/2015 годинави уведомяваме за възможността да тествате данните за студенти, докторанти и преподаватели чрез опцията „Проверка валидността на данните” от падащото меню „Данни” на програмата за въвеждане на данни – “DataUVeiw”.  Другите две опции на същото меню: „Справка – брой студенти” и „Справка – брой преподаватели” ще ви бъдат много полезни при съставяне на писмото, което трябва да придружава експортните файлове с данните за студентите и академичния състав.

Висшите училища, които имат собствени информационни системи могат да прехвърлят експортните файлове с данните за студенти и преподаватели в mdb базата данни наприложението “DataUVeiw” и също да използват възможностите за проверка и справките за брой студенти и преподаватели.

Програмното приложение – AcadImport.exe за прехвърляне на данните има и функция за валидиране на генерирания текстов файл спрямо базата данни.

Използването на възможностите за проверка на данните ще спести много време и усилия при събирането на коректни данни за регистрите на МОН.

Всички необходими модули и инструкции към тях, отнасящи се до регистрите, могат да бъдат намерени в интернет страницата на информационната система на образованието – www.adminpro-bg.com – раздел „АдминУни”.

Данните, необходими за регистрите на висшето образование се подават по електронен път в Центъра за информационно осигуряване на образованието – [email protected] както следва:

– в срок до 30 ноември се подават данни за първи семестър на текущата учебна година (данните да са актуални към 15 ноември на същата учебна година);

– в срок до 15 април се подават данни за втори семестър на текущата учебна година (данните да са актуални към 1 април на същата учебна година).

Екип ЦИОО